Ik zal dit vooronderstellen door te zeggen dat ik vrij sterke meningen heb over het onderwijsstelsel in de VS. Om bot te zijn: het traditionele Amerikaanse eductiesysteem is over het algemeen een complete tijdverspilling voor een intelligente student. Het leert jonge mensen slechte gewoontes, stelt onredelijke verwachtingen en wijkt in de meest fundamentele aspecten af van de realiteit van de volwassen wereld.

Ik heb vrienden die afgestudeerd middelbare school met perfecte GPA’s en uitblonk op Ivy League universiteiten. Ze zijn over het algemeen een bepaald type persoon: ze begrijpen dat ze zich aan de regels moeten houden om vooruit te komen. Ze gingen naar de lessen, ze deden hun huiswerk, ze schreven het debatteam en wierpen hun hart in hun collegeaanvragen.

Ik ben niet die persoon. Ik haat de regels, ik vind het niet leuk om te horen wat ik moet doen, en ik kan niet accepteren dat dingen op een bepaalde manier worden gedaan “alleen maar omdat”.

Met andere woorden, ik ben ondernemer.

Ik wist het levend te maken, maar ik beschouw mezelf als succesvol ondanks mijn opleiding. Middelbare school en hogeschool zouden niet tot de top 50 behoren en bijdragen aan mijn succes. In feite heb ik er alle vertrouwen in dat ik een veel betere (en goedkopere) opleiding had kunnen combineren met een combinatie van zakelijke boeken, TED-gesprekken en een paar slimme vrienden.

Traditioneel onderwijs faalt talloze briljante en veelbelovende potentiële sterren. Ze worden meestal “verspild talent” genoemd en daarom werkt onderwijs niet voor hen.

1. Scholen volgen de voorhoede van technologie alles

Tien jaar geleden was het grappig dat studenten meer wisten over technologie dan de computerlaboratoriumleraar. Vandaag is het gewoon triest.

Scholen zijn hopeloos achterop in alle aspecten – van verouderde hardware tot verouderde software – maar bovenal hebben leerkrachten op de middelbare school niets te leren, omdat de leerlingen meer weten dan de leerkrachten.

Technologie is geen silo – het is niet één discipline die vanuit een leerboek onderwezen kan worden. Technologie is alles. De meest innovatieve bedrijven maken gebruik van de nieuwste technologische doorbraken van vandaag. Studenten moeten vooral worden voorgelicht over hoe ze het beste gebruik kunnen maken van persoonlijke productiviteitssoftware – zaken als Evernote, TimeTrade, Elance, TaskRabbit en Mint, om er maar een paar te noemen.

Leren studenten nog steeds nieuwsgierig schrijven? Doen maanden van lange deling? Niet toegestaan om formules te gebruiken in hun rekenmachines? Jane Eyre lezen? Ik hoop van niet. Als kinderen toegang krijgen tot betere tools in de echte wereld, is het beledigend om ze te vragen om zonder hen op school te gaan. Het maakt hen haatschool en daardoor haatdragend leren.

2. Verplichte lessen op de middelbare school.

Op het risico van klinken dramatisch, zal ik je vertellen wat ik geloof dat de middelbare school is – een vier jaar laars kamp om je voor te bereiden op de ziel zuigende corporate wereld die voor ons ligt. De middelbare school leidt je op om te geloven dat je geacht wordt goed te zijn in alles wat je nodig hebt (als je eenmaal in het bedrijfsleven bent, noemen ze dit “cross-functionele vaardigheden”). Je wordt gedwongen om lessen te volgen in elk vak – geschiedenis, wetenschap, wiskunde, wiskunde, Engels, lichamelijke opvoeding – ongeacht je interesses, vaardigheden of toekomstige doelen.

De middelbare school leert de mythe die je gaat krijgen om dingen te doen die je haat doet. De waarheid is dat ik niets doe wat ik haat. Ik besteedt het nakijken van mijn vervelende medische rekeningen uit aan een medisch factureringsspecialist, ik besteedt het schoonmaken van mijn appartement uit aan een dienstmeisje en ik besteedt het koken uit aan een restaurant als ik moe ben.

Kinderen moeten hun eigen klassen kunnen kiezen.

3. Klassen bewegen in een onredelijk langzaam tempo

Voor een student met bovengemiddeld vermogen bewegen de klassen in een langzaam tempo – waardevolle tijd verspillen en de leergierigheid van een student aan het wankelen brengen. Hoewel ik een bijna perfect recht A-record had (tenminste tot ik begon te weigeren om huiswerk te doen), waren de middelbare schoolklassen voor mij een kwelling. Ik begreep de concepten sneller dan de meeste studenten en moest toen stilzitten terwijl de rest van de studenten inhaakte. En ik was niet alleen – in de meeste van mijn lessen was er een groep van 3-5 van ons die net aanzienlijk sneller leerde dan onze leeftijdsgenoten.

Ik besteedde het grootste deel van mijn tijd aan zone-indeling en slapen in de klas, waarbij ik een bloeiend geval van ADD cultiveerde. Dit is een geweldige training voor het bedrijfsleven, waar je de helft van je tijd besteedt aan het vullen van je dag met nutteloze taken en wacht op je baas om je iets nieuws te geven.

4. Extracurriculaire programma’s zijn lame programma’ s

Om in een goede school te komen, weet iedereen dat je moet deelnemen aan buitenschoolse activiteiten. Maar ik was zo verveeld met klassen van de middelbare school – het laatste wat ik wilde doen was meer verveling er bovenop stapelen. Met deze programma’s stuit je op dezelfde problemen als met gewone lessen – je wordt in de war gebracht met kinderen met een grote verscheidenheid aan vaardigheidsniveaus en het programma beweegt zich in het tempo van de gemiddelde leerling.

5. Verspild talent “gaat niet naar topscholen

Toegang tot de universiteit is concurrerender dan ooit. Hogescholen screenen studenten op verschillende punten – om naar een topschool te komen, moet u

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *