Er is mij verteld dat ik op het punt sta de Matrix te verlaten als ik klaar ben voor bed. Ik consumeer een verscheidenheid van pillen, installeer apparaten op mijn lichaam en druk op volledige duisternis.

Je denkt misschien na,”hoe is het mogelijk dat je ooit een vriendin hebt gehad?” of,”deze man is ontzagwekkend!” (in welk geval vraag ik me af, hoe is het mogelijk dat je ooit een meisje/jongenvriend hebt gehad? Laten we het onder ogen zien – tegen de tijd dat de relatie overgaat in een slaapovergang, is het waarschijnlijk te laat voor hen om een soepele uitgang te maken. Ze zullen moeten wennen aan je vreemde slaapgewoonten.

Bovendien, de uiteinden rechtvaardigen de middelen – volgens mijn beddenken hersengolfmonitor (seriously), ik meestal rangschikken naar boven van de 90e percentiel voor slaapkwaliteit scores.

Hier is hoe ik bang ben potentiële bedgenoten te schrikken bereiken een geweldige slaap.

Namiddag

Probeer cafeïne uit te snijden na 12 uur’s middags. Cafeïne metaboliseert urenlang niet volledig en kan voorkomen dat je in slaap drijft. Zelfs cafeïnevrije koffie en thee heeft genoeg cafeïne om slaapproblemen te veroorzaken voor cafeïnegevoelige mensen.

Ik drink om 11.59 uur een liter koffie, wat een goed voorbeeld is van het volgen van de letter van de wet in tegenstelling tot de geest van de wet. Wat dan ook. Doe wat ik zeg, niet zoals ik.

Drie uur voor bed

Vermijd alles wat u vanavond niet kunt oplossen. Het controleren van uw e-mail is nutteloos en stress-inducerend als u niet van plan bent om vandaag op de e-mails te reageren – het enige wat het doet is uw hersenen te laten zweven zonder een uitgang voor de uitvoer.

Hetzelfde geldt voor stressvolle gesprekken, storende televisie (bijv. alle in de VS gevestigde nieuwskanalen) en zakelijke of zelfhulpverlenende literatuurcategorieën.

Twee uur voor bed

Onder normale omstandigheden scheidt uw hersenen melatonine – de chemische stof die verantwoordelijk is voor slaperigheid – af wanneer de zon begint te onderbreken. Het probleem is dat je hersenen geen onderscheid kunnen maken tussen licht van de zon en licht van je computerscherm. Er is een groeiend aantal onderzoeken die suggereren dat het heldere licht van consumentenelektronica je hersenen verleidt om te denken dat het overdag is. Hoewel staren naar je Facebook-nieuwsvoeding productief kan zijn, produceren je hersenen niet de hoeveelheid melatonine die nodig is om je moe te maken.

Schakel alle gloeiende gadgets uit. Ja, junkie, dat wil zeggen iPhone, iPad, iMac, en Macbook (als je nog steeds Windows gebaseerde apparaten gebruikt, is slapeloosheid het minste van je problemen. Uw telefoon moet in de vliegtuigmodus worden gezet zodat u niet wordt gestoord door telefoongesprekken en sms-berichten laat in de nacht. Als u naar muziek wilt luisteren, zorg er dan voor dat uw iPod/iPhone-scherm is omgedraaid naar de donkerste instelling, en wacht een soort neutrale, Enya-esque nummers in een rij met elkaar in plaats van sappige liefdesliedjes die u laten dennen voor uw ex.

U kunt een gevoel van groeiende paniek ervaren wanneer u uw elektronische levensloop uitschakelt – vooral die van u die met de TV op slapen. Het goede nieuws is dat Amazon iets heeft uitgevonden met de naam “lezen”, een ongelofelijk nieuw concept dat ze hebben ontwikkeld in combinatie met een “leesapparaat”, de Kindle genaamd. Het is als een buitenlandse film met ondertitels, maar zonder naaktheid en pretentieuze Franse dialoog.

De Kindle heeft geen backlit display en belemmert dus niet de productie van melatonine zoals een iPad dat doet. Als alternatief hebben boeken ook geen verlichte displays.

Ik gaf 10 jaar op met lezen na “ze” en probeerde me te dwingen om Jane Eyre te lezen, maar ik heb het onlangs opgepikt dankzij een grote lijst boeken voor non-fictie verslaafden.

Een uur voor bed

Het is bewezen dat koude temperaturen (60-68 graden Fahrenheit, of iets minder in Celsius) u helpen om beter te slapen – ze zorgen ervoor dat uw interne kerntemperatuur daalt, wat op zijn beurt weer slaperigheid veroorzaakt. Draai de airconditioning naar beneden tot 65 graden, of, als u geen AC hebt, datum iemand die dat wel doet.

Neem 3 mg melatonine – het slaapinducerende spul dat iPads vreest – als je extra hulp nodig hebt om in slaap te vallen en te blijven slapen. Er zijn aanwijzingen dat melatonine de slaapvertraging vermindert (de tijd die nodig is om in slaap te vallen), maar het is niet duidelijk of het helpt om beter te slapen. (Voorafgaand aan een blogger die in Zuid-Amerika woont, kunt u contact opnemen met uw arts voordat u naar medisch advies luistert.

Als u net als ik uw tanden vermalen, of het bijzonder moeilijk hebt om te ontspannen, geef PharmaGABA een schot – het werkt wonderen voor mij.

Ik weet niet zeker of dit helpt met slapen, maar ik raad ook aan om een multivitamine te nemen voor de algemene gezondheid. De vitaminen die ik neem zijn zo walgelijk dat de enige tijd die ze niet het verlangen om te braken opwekken is als ik ze direct voor de slaap neem. Als vuistregel geldt dat hoe slechter iets smaakt, hoe beter het voor jou is. Ik krijg mijn vitaminen van een vriendin die een vitaminebedrijf bezit, maar als ik dat niet deed, zou ik deze waarschijnlijk kopen. Als alternatief kunt u ook gewoon naar een health shop gaan en flessen ruiken totdat een fles je afstoot. Koop die ene.

Slaaptijd

Niet veel om hier te zeggen – denk maar aan niets of iets echt saais. Als u nog steeds problemen hebt, haal dan zelf een Nachte golf.

Het projecteert spullen op het plafond waar je naar kijkt, waardoor je slaperig wordt. Het is als een dure versie van het tellen van schapen.

Ochtend!

U moet zich goed uitgerust voelen. Of je bent een hopeloze slapeloosheid.

De waarheid is dat een goede nachtrust begint met hoe je je dag begint. Er is een uitdrukking die ik liefde, hoffelijkheid van Steve Pavlina – “verover het eerste uur”.

De goLITE – een elektronische kop koffie
Hier is mijn voorgestelde routine om het eerste uur te veroveren:

1. Breng 15 minuten door met een blauw lichtapparaat (ik gebruik de Philips goLITE), die helpt chemicaliën in je hersenen te reguleren om de stemming en energie te verbeteren. Ik weet dat dit klinkt een beetje gimmicky, maar het wordt ondersteund door een ton van onderzoek en eigenlijk voorgeschreven voor mensen met Seasonal Affectieve Stoornis.

Veel mensen zeggen dat ze twee kopjes koffie kunnen vervangen door een goLITE – het heeft hetzelfde effect. In plaats daarvan drink ik koffie, lees een boek en gebruik tegelijkertijd de goLITE voor ultieme synergetische effecten.

2. Eet een eiwitrijk ontbijt dat drie minuten duurt om te bereiden.

3. Ga voor een stevige wandeling van 15 minuten.

4. Je hebt nog ongeveer 20 minuten over in je eerste uur – doe iets wat je leven verrijkt, zoals mijn blog lezen en delen met je vrienden.

Extra krediet

Verberg dit voordat je vrienden overkomen als je je waardigheid wilt behouden.
Ik controleer en volg mijn slaap met een ZEO, een echt koel apparaat dat je hersenactiviteit meet met behulp van een zeer chique uitziende hoofdband. Pas uw routine aan – kamertemperatuur, extra inname, cafeïneconsumptie, etc. – tot u de optimale slaapresultaten krijgt.

Behandel dan het besef dat je een resultaatgeobserveerde nerd bent en voeg je bij collega freaks in een organisatie als Quantified Self (en nee, ik ben nog geen lid….).

Nou ja, slaap lekker.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *