Dus, bent u hier om te werken of te studeren?
Ik krijg deze vraag bijna elke dag en het is echt moeilijk om te beantwoorden. Het is 60 dagen geleden dat ik echt, tastbaar werk heb gekregen, maar de inkomsten van januari zijn bijna dubbel zo hoog als in januari vorig jaar. Ik kan niet zeggen dat ik trots ben op mijn achterhaaldheid – ik hou ervan om productief te zijn – maar de resultaten spreken voor zich. Zoals u misschien al weet, ben ik voor onbepaalde tijd in Argentinië en neem ik Spaanse lessen om mijn enigszins beperkte communicatieve vaardigheden te verbeteren. Ik heb de laatste dag de les overgeslagen om het werk in te halen – de schuldgevoelens hebben de eeuwigdurende kater eindelijk in de achterbank gezet – en ik ging bij mijn bureau zitten om de volgende grote klus af te sluiten.

Er was maar één probleem: ik had niets groots te doen. Zie je, 18 maanden geleden las ik de werkweek van 4 uur en begon ik al mijn dagelijkse taken systematisch uit te besteden of te automatiseren voor het auto-onderdelenbedrijf dat ik begon toen ik 16 jaar oud was. Ik ben de enige medewerker en hoewel ik een tiental grote projecten heb lopen – van het ontwikkelen van een geheel nieuwe website tot het ontwerpen van een lijn onverwoestbare kogelgewrichten – zijn ze nu allemaal in handen van onderaannemers. Elke paar weken heb ik een aantal updates te herzien en goed te keuren, maar op het moment waren de enige dingen op mijn to-do lijst nog steeds, niet-kritische taken die ik heb uitgesteld voor het grootste deel van het decennium.

Mijn auto-onderdelenbedrijf heeft meer dan 1.300 producten en hoewel het min of meer geautomatiseerd is, is de anatomie een beetje complex om te verteren. Ik heb een ander e-commerce bedrijf dat kettlebells verkoopt (een soort gewicht voor gewichtheffen). Het is een bedrijf dat ik begon op een dag dat ik vooral werd afgeranseld door de complexiteit van het auto-onderdelenbedrijf, en ik streefde ernaar om elk aspect zo eenvoudig mogelijk te maken. Het heeft slechts 13 unieke producten en ik besteed er minder dan een uur per week aan. Ik heb het gekookt tot een formule die ik iedereen kan leren en ik had gepland om het allemaal uit te leggen in deze blog post. Helaas heeft de gemiddelde bloglezer waarschijnlijk 2.000 woorden aan aandacht besteed (als ik het geluk heb, en ik realiseerde me dat die veel meer te zeggen hebben.

Ik ga het uitsnijden in een meerdelige serie – maar voordat we beginnen, wil ik een paar dingen duidelijk maken. Om uw eigen bedrijf op te starten:

U hebt geen “groots” idee nodig
U heeft geen ervaring nodig
U hoeft niet te stoppen met uw job
Als u op advies hoopt over het starten van de volgende Google of het volgende Steve Jobs, bent u op de verkeerde plaats terechtgekomen. Ik heb hier maar 1 doel voor ogen – om u te beginnen met een kleine, geautomatiseerde inkomensstroom die in de loop der tijd zal groeien en u de flexibiliteit zal geven om te streven naar wat uw echte droom werkelijk is.

Er zijn duizenden definities voor het woord ondernemer, maar voor onze doeleinden gebruiken we de mijne: een ondernemer is iemand wiens inkomen onafhankelijk is van de tijd die hij heeft gewerkt. Ik wil je tijdelijk onafhankelijk maken (TI).

Als je verder begint te lezen, zul je je realiseren dat ik klussen haat. Krijg niet bang af – Ik ga niet suggereren dat je je baan verlaat of je leven ondersteboven zet en naar Argentinië gaat verhuizen (wat voor nootcase doet dat?). Ik geef u de tools om een geautomatiseerde inkomensstroom te starten die u naast uw werk kunt doen. Als u uw baan wilt behouden terwijl u zes figuren aan de zijkant een uur per week verdient, knock out. Voor deze 2 maanden onderbreking heb ik de voorgaande 4 maanden 10-12 uur per dag, 5-6 dagen per week gewerkt. Maar het punt is dat ik het uit vrije wil heb gedaan, niet noodzakelijkerwijs.

In de volgende paar berichten ga ik je een spoedcursus geven om TI te worden. We zullen uitzoeken hoe we een product of dienst kunnen kiezen, starten en tot slot laat ik je zien hoe je het kunt automatiseren. Maar voordat we door het konijnengat gaan, zijn er een paar mythes die we kunnen wegnemen.

Bovenste 3 Mythen dat wil-Be Ondernemers stopzetten

#1. Ik heb een goede baan.

Als iemand je betaalt om te werken, betekent dit dat je meer rijkdom creëert dan je verdient. Dat maakt je een zuignap. Ik ben vrienden met allerlei soorten zuigers – zuigers die $7/uur als secretaresse maken en zuigers die $70/uur als consultant maken. Wist u dat een consultant die $70/uur verdient typisch wordt gefactureerd aan een klant tegen $300/uur? Dat is een duizelingwekkende 4X schroeffactor (SF) – voor elke $1 die hij betaald krijgt, verdient zijn bedrijf ongeveer $4. Als u wilt weten hoe groot een zuignap is, kijk dan eens naar uw loonstrook. Hoe groter uw loon, hoe hoger uw SF. Als je veel geld betaald krijgt, is de kans groot dat je vastgeschroefd raakt. Dat komt omdat mensen die veel geld verdienen over het algemeen enorme waarde creëren voor het bedrijf – hun SF is enorm. En als u een klein loon betaalt voor administratieve functies of in een winkel werkt, zal een klein nevenbedrijf snel uw “stabiele” inkomen verduisteren.

Ik heb een fundamenteel filosofisch probleem met het idee van een baan, of je nu 30.000 dollar per jaar of 300.000 dollar per jaar verdient, om twee redenen:

1. Je krijgt hetzelfde loon betaald, of je nu geweldig werk doet of een verschrikkelijke klus. Je kunt denken,”Dat is geweldig! Ik krijg om een slechte baan te doen en nog steeds betaald! Nu we hebben vastgesteld dat je je baan haat en ellendig bent, kun je van 0n naar #2 gaan. In de kans dat u een CEO bent die betaald wordt op basis van prestaties, moet u nog steeds uw gezicht laten zien op kantoor 30-40 uur per week. Gefeliciteerd – je bent rijk, maar je bent nog steeds vastgeketend aan je bureau.

2. U bent beperkt door het aantal uren per dag. Als u per uur wordt betaald, wordt uw inkomen beperkt door het aantal uren in de werkweek. En als je betaald wordt, dan werk je gratis extra uren. Dat verdient je bonuspunten.

Wanneer je voor jezelf werkt, krijg je meestal betaald per eenheid (in een product-based business) of per job (in een service based business). Ik geef de voorkeur aan productgebaseerde bedrijven – als ze goed zijn opgezet, kunt u veel eenheden naar veel klanten verzenden zonder dat er meer tijd nodig is om te werken. In een service-based bedrijf, kunt u andere zuigers inhuren om het werk voor u te doen en factureren ze een enorme schroef factor – maar een service bedrijf meestal gaat het beheer van mensen en hand houden van klanten, en beide dingen kosten u vrijheid.

#2. Een bedrijf runnen is moeilijk.

Ik heb een ton vrienden die me vertellen:”Ik wil een bedrijf starten, maar ik weet niets over boekhouding,” Het is waar dat het runnen van een traditioneel bedrijf een heel moeilijk ding is – dat komt omdat een traditioneel bedrijf inefficiënt en dom is. In een traditioneel bedrijf heeft u een duizelingwekkend scala aan vaardigheden onder de knie die voor één persoon vrijwel onmogelijk zijn om tegelijkertijd te hanteren. Als ik 10 jaar geleden een kettlebell bedrijf wilde starten, zou ik een genie moeten zijn om een geweldige operatie uit te voeren – ik zou geweldig moeten zijn op het gebied van reclame, inkoop, klantenservice, magazijnbeheer, IT, HR en een half dozijn andere specialiteiten. Zeker, er zijn er sommige mensen die dit kunnen doen – maar ze zijn er één op een miljoen, en daarom zijn de meeste bedrijven in het beste geval middelmatig. Een expert wordt een middelmatige ondernemer. In het geval van kettlebells zou een hypothetische situatie een personal trainer zijn die een markt voor kettlebells zag en deze begon te verkopen. Voordat ze het weet, verzendt ze 100 bestellingen per dag en huurt ze links en rechts mensen. Haar opleiding is in conditie en had waarschijnlijk geen formele business training, maar wat haar groeiende bedrijf echt nodig heeft is een persoon die deskundig is in het managen van mensen – een enorm moeilijke vaardigheid set die dagelijkse aanwezigheid op kantoor vereist.

Ik ga je in een geheim achterlaten: om vandaag een succesvol, geautomatiseerd bedrijf te runnen, hoef je maar goed te zijn in één ding: het kiezen van goede diensten en software. Ik ga je er een expert van maken.

#3. Ik heb een goed/great/nieuw idee nodig om een bedrijf te starten.

Elk boek over ondernemerschap dat ik gelezen heb, vertelt over het belang van opvallen. De boeken zeggen dat je een geweldig idee nodig hebt – “het volgende grote ding” – om het groot te maken. Jack Welch, de legendarische CEO van GE, verkondigde beroemd dat “als we niet #1 of #2 kunnen zijn, moeten we helemaal niet in de business zitten.” Ik ben hier om u te vertellen dat alles wat populair is verkeerd is (Oscar Wilde).

Ik heb nieuws voor je – als je je leven lang wacht op dat briljante Apple-brekende idee om mee te komen, ga je waarschijnlijk arm sterven. Zoals ik al eerder zei, mijn doel is niet om je een miljonair te maken – het is om een kleine, maar groeiende geautomatiseerde inkomensstroom te genereren. Een groot idee zal je rijk maken, maar het is ook ongelooflijk moeilijk om van de grond te komen. Eenmaal succesvol vereist het constante aandacht en je zult waarschijnlijk onder je bureau moeten slapen als je het groot wilt maken.

Er is enorme kans voor u om in een markt te concurreren met gevestigde bedrijven. In plaats van te concurreren met een innovatief of superieur nieuw product (de Apple manier), ga je concurreren door uit te blinken waar de meeste bedrijven falen – activiteiten. De klant van vandaag wil snelheid en consistentie – ze willen gebruiksvriendelijke websites, dezelfde dag gratis verzenden en perfecte klantenservice. Het klinkt als gezond verstand – de meeste e-commerce sites met grote namen hebben dit te maken met een wetenschap – maar op het gebied van nicheproducten en kleine bedrijven falen de meeste op ten minste een van deze punten.

Een casestudy over het echte leven

Ik begon ongeveer een jaar geleden met kettlebells te werken en toen het tijd was om een set voor mezelf te krijgen, begon ik aan onderzoek. Ik werd weggeblazen hoe slecht de sites waren ontworpen – zelfs de toonaangevende ketelbelleveranciers maakten het moeilijk om te vinden wat ik zocht. Ik vestigde me uiteindelijk op een bekende kettlebell leverancier, plaatste de bestelling, en 4 dagen later verscheept ze ze uit. FOUR DAYS. Ik vind het onbegrijpelijk dat een bedrijf zo lang op orde zou zitten, maar dat is gewoon de manier waarop kleine bedrijven werken. Ik betaalde ongeveer $60 voor de kettlebell, maar het verschepen was $25 – dat betekent dat ik 40% extra betaalde alleen maar om het aan de deur te krijgen. Toen het product uiteindelijk opdook, was het beschadigd omdat de verpakking werd opgezogen.

In de 4 dagen die het kostte om me te bereiken, nam ik contact op met een ijzergieterij in China, sloot ik mijn website af en begon ik het proces van de vorming van een LLC (impulsiviteit treft iedereen anders, en ik heb een bijzonder slechte zaak). Ik kon geen manier bedenken om een ketelbel beter te maken – het is letterlijk een brok ruw ijzer – maar de manier waarop de ketelbelbedrijven werden gerund liet veel te wensen over. Ik besloot als volgt te concurreren:

Gratis verzending. Ik kan dit doen omdat mijn vervulling bedrijf langs hun enorme FedEx korting aan mij passeert. Ik betaal veel minder voor verzending dan mijn concurrenten.
Bestellingen verzenden nog dezelfde dag. Als u om 14.00 uur een bestelling plaatst, wordt de bestelling vandaag verzonden.
Intuïtieve, gebruiksvriendelijke website. Het is in principe 1 pagina met alle ketelbells op één rij gezet. Je kunt het verschil visueel zien en je kunt je maat kiezen in een handomdraai.
Aangepaste verpakking. Dit was een van de grootste investeringen, maar het loont in klanttevredenheid. Ik had speciale, vrijwel onverwoestbare dubbelwandige dozen met mijn logo erop gedrukt. Dit betekent minder rendement en geeft de klant een hoogwaardige, big-company uitstraling – dit vertaalt zich in meer nabestellingen en mond-tot-mondreclames.
Als oefening wil ik dat je een dagboek bijhoudt voor de volgende week. Elke keer als je een product koopt of een dienst gebruikt, stel je jezelf de volgende vraag: Hoe waarschijnlijk is het dat ik het aan een vriend of collega zou aanbevelen op een schaal van 0-10? Het heet De Ultieme Vraag, en het onthult alles wat je moet weten over een bedrijf. Bekijk aan het einde van de week uw resultaten. Voor de “2 en lager” ervaringen – wat was het dat deze zo slecht maakte? Voor de “8 en hoger” – wat maakte deze zo groot? Kunt u denken aan een manier om te concurreren met de “2 of lager” business door gebruik te maken van de technieken die gebruikt worden door het bedrijf “8 en hoger”?

Je zult merken dat veel ondernemerssuccesverhalen worden bevestigd uit noodzaak – iemand wordt gefrustreerd door een slechte ervaring en vindt een manier om het beter te doen. Houd je ogen open en deze mogelijkheden zullen overal om je heen beginnen te springen. Slecht geleide bedrijven komen veel vaker voor en je zult zelden een “8 of hoger” ervaring tegenkomen. Hoe ongelukkig dat ook is, ik zie het als een indicator dat de markt wijd openstaat voor het grijpen.

In mijn volgende bericht laat ik je zien hoe je een markt kunt kiezen waarin je kunt concurreren en hoe je je product in het buitenland kunt laten maken zonder dure R&D of grote minimumhoeveelheden. We gaan weer terug naar het opzetten van een geweldige operatie een beetje verderop.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *