In mijn eerste post van deze serie schreef ik over een aantal veelvoorkomende mythen die potentiële ondernemers tegenhouden. Deze post schetst hoe je een lijst met mogelijke productideeën kunt maken, kan bepalen welke het beste is en de bal laat rollen bij het vinden van een leverancier.

Aangezien u een blogbericht leest over het starten van uw eigen bedrijf, hebben we al vastgesteld dat u niet tevreden bent met uw baan omdat u uw baan haat:

  • je baas is een idioot
  • niet genoeg betaald krijgen
  • u werkt te veel uren
  • onderwaardering
  • je bent verveeld
  • al het bovenstaande

Laag risico, hoge winst. Een goede plek om te zijn.

Ik ga je een spoedcursus in ideeën generatie en productontwikkeling geven. Het is niet de riskante, donkere kunst die “ze” willen dat je denkt dat het is – als je eenmaal de belangrijkste stappen en een aantal goede tools kent, is het net zo gemakkelijk als… omgaan met China.

We gaan de oprichting van een bedrijf tegenhouden tot we 100% klaar zijn om te gaan, dus we zullen dat in een volgende post dekken. Voorlopig is het alleen maar het verzamelen van informatie – dit is het leuke deel. Vergeet niet, het doel hier is niet om met een blockbuster nieuw productidee te komen – het is om een bestaand product te vinden dat u een betere baan van verkoop kunt doen.

Zonder meer – het is tijd om de roadmap te bekijken om een side business op te starten. Het is de exacte formule die ik heb gebruikt om mijn kettlebell bedrijf te starten.

—-

1. Laat uw concurrenten het werk voor u doen.

Wist u dat u toegang kunt krijgen tot de Amerikaanse douanedatabase en precies kunt zien wat een bedrijf importeert? Ik persoonlijk gebruik ImportGenius. com en het kost ongeveer $200 per maand, maar de gegevens die het u geeft zijn onbetaalbaar. U hebt een bedrijfsnaam of adres ingevoerd en u krijgt een lijst van alles wat ze de afgelopen 12 maanden hebben geïmporteerd (voor $399 kunt u alles terugkrijgen tot 2006). Schrijf u hier onmiddellijk voor in – zelfs als u nog niet klaar bent om een bedrijf te starten. Het zal helpen om de sappen te laten vloeien, en u kunt ervoor betalen door een sessie over te slaan met de therapeut die u bezoekt om te klagen over uw werk.

Toen ik deze service voor het eerst vond, kon ik’s nachts niet slapen – de helft omdat ik zo doodsbang was dat deze gegevens er waren, en de helft omdat ik op zoek bleef naar elk bedrijf waar ik aan kon denken. Binnen enkele seconden vindt u de naam van al hun leveranciers, hoeveel de zendingen wegen, welke soorten producten worden geïmporteerd en een schat aan andere informatie. Ik vind het het meest nuttig om nieuwe bronnen te vinden, maar het geeft je ook een idee van de totale omvang van de markt.

Veel mensen suggereren bronnen te vinden met Alibaba. com (een directory van fabrieken, min of meer), maar ik vind het een crapshoot. U heeft geen idee hoe groot de bedrijven zijn, hoe goed de kwaliteit is, hoe betrouwbaar hun productieschema’s zijn, etc. U kunt veel hoofdpijn en kwaliteitscontrole eisen elimineren door ImportGenius te gebruiken om een fabriek te kiezen die werkt met grote, gerenommeerde Amerikaanse bedrijven – bedrijven met de middelen om hun huiswerk te doen op de overzeese fabrieken.

Meld je aan voor de service voor een maand en begin met zoeken. Weet je niet waar je moet beginnen? Nou, mijn hobby’s zijn auto’s en fitness – ik was al eigenaar van een auto-onderdelen bedrijf, dus ik koos ervoor om kettlebells te onderzoeken. Als je nergens aan kunt denken om te beginnen, krijg dan een hobby.

Opmerking: Ik elimineer alles van gestempeld metaal (gieten en gesmeed zijn OK), spuitgegoten kunststof en alles met veel bewegende delen. De eerste twee hebben extreem hoge vooraf gereedschapskosten, en de derde is een pijn in de ezel.
2. Beoordeel de levensvatbaarheid van uw opties aan de verkoopzijde.

Nu u een lijst met productideeën hebt, is het tijd om te bepalen welke producten levensvatbaar zijn om te verkopen.

Ik verdeel de levensvatbaarheid aan de verkoopzijde in 3 aspecten:

a. Vraag. Als een bedrijf jaarlijks een miljoen pond ketelbellen per jaar importeert, is er een markt voor. Controle.

b. ruimte voor een andere concurrent. Ik zag dat kettlebell winkeliers schandalige verzendtarieven aanrekenden, dat ze het product langzaam naar buiten stuurden en dat hun websites verschrikkelijk waren. Ik wist dat ik kon concurreren door gratis verzending op dezelfde dag aan te bieden en door een gebruiksvriendelijke website. Controle.

c. Gemak van marktpenetratie. Apple verkoopt een miljard iPads per minuut – maar dat betekent niet dat je moet proberen om met je eigen versie te komen. Het is een onmogelijke markt om te penetreren. Als je een idee hebt dat iedereen – of zeer grote marktsegmenten – een potentiële klant maakt, gooi het dan in de prullenbak (dat wil zeggen je grote ergonomische hondenbak idee, of iets anders met betrekking tot huisdieren, overigens). Niche markten zijn gemakkelijk te bereiken omdat ze opereren in kleine, hechte gemeenschappen. Als je een goedkoper, sneller, sterker, sterker of beter uitziend speedbag platform kunt maken, kun je adverteren op een speedbag forum (ja, dat bestaat).

Opmerking: Als je het bouwt, komen ze niet (noodzakelijkerwijs) komen.

De grootste fout die u kunt maken is denken dat uw goedkope/nieuwe/betere product zichzelf zal verkopen. Het internet is een enorme plaats, en de mensen zullen niet alleen struikelen op uw site gewoon omdat u het op te zetten. Verkeer bouwen is het moeilijkste deel. Hey, spreken over het bouwen van verkeer…. kunt u mij helpen door dit bericht te delen op Facebook?

4. Winkel het rond.

OK, dus nu hebt u uw productidee en heeft u de drie bovenstaande punten uitgecheckt.

Hier waren de mijne:

Er zijn tal van kettlebells geïmporteerd in de VS. Daar is zeker vraag naar.
De kettlebell bedrijven die er waren hadden moeilijk te gebruiken websites en langzame / intensieve verzending. Ik wist dat ik beter kon werken.
Kettlebell gebruikers zijn redelijk gemakkelijk te bereiken, omdat het zo’ n nichemarkt is.
Het is tijd om te zien of je ze kunt laten maken tegen een redelijke prijs en zonder een enorme investering vooraf. Keer terug naar ImportGenius en kom met een uitgebreidere lijst van leveranciers voor uw product. Probeer een product-gebaseerde zoekopdracht uit te voeren om meer leads te genereren – in plaats van de naam van de kettlebell concurrenten in te voeren, heb ik het woord “kettlebell” ingevoerd in de zoekmachine. Dit gaf mij een lijst van alle bekende leveranciers van kettlebell overzee.

Als vuistregel geef ik er de voorkeur aan om met China of Taiwan samen te werken. Blijf uit de buurt van India, tenzij u nooit eindeloze productievertragingen wilt voorkomen. Taiwan heeft een uitstekende kwaliteit – vergelijkbaar met die van Amerikaanse fabrieken – maar is aanzienlijk duurder dan China. Taiwanese fabrieken zijn betrouwbaarder en u zult minder problemen hebben met kwaliteitscontrole. Een kettlebell is relatief moeilijk op te schroeven (het is een stuk ijzer), dus ik had geen bedenkingen over het werken met China (ik had mijn voldoening magazijn een 100% inspectie van het product doen wanneer het aankwam, en er waren slechts twee eenheden met onvolkomenheden uit de hele productie lopen).

Kom langs met een sjabloon e-mail (een RFQ of offerteaanvraag). Hier is de echte e-mail die ik heb gebruikt (ik stuurde hem vanuit mijn persoonlijke Gmail-account, maar het is beter als je een nieuwe account maakt zodat je er officieeler uitziet – zoals “acmekettlebells@gmail.com”):

Hallo,

We zijn geïnteresseerd in de aankoop van enkele ketelbellen in verschillende maten. Wat is uw minimale bestelhoeveelheid?

Ik heb een spreadsheet bijgevoegd met de details van het product. Vul deze offerteaanvraag zo snel mogelijk in.

Bedankt!

Met vriendelijke groet

Zakken

Opmerking: hier kunt u de spreadsheet bekijken. U zult merken dat ik hen gevraagd heb om de gereedschapskosten en eenheidskosten apart te noteren – dit is belangrijk, want u moet weten wat uw up-front- versus terugkerende kosten zullen zijn. “MOQ” staat voor “Minimumordehoeveelheid”.

5. Onderhandelen over de offerte.

De fabrieken kunnen een beetje moeilijk zijn om mee om te gaan. Hier zijn een paar veel voorkomende vragen die je krijgt en hoe je hierop kunt reageren:

Wat zijn uw beoogde kosten? Als u hen een doelkost geeft, zullen ze gewoon citeren op uw doel. Laat ze je eerst een blind citaat geven. Vertel hen dat uw bedrijfsbeleid is dat u geen streefkosten kunt aangeven.
Wat is uw oorspronkelijke ordervoorstel? Antwoorden door hen te vragen wat hun minimumorde is. Vraag dan om een prijsopgave op minimum, minimum 2x, minimum en minimum 5x. Hoewel je je niet kunt veroorloven 5x minimum te betalen, is het goed om te weten hoeveel je maakt als je een nieuwe bestelling doet!
Hoeveel verkoopt u nu per jaar? Vertel ze dat het een nieuw item voor jou is en dat je nog geen schatting hebt. Vertel ze niet dat je een startup bent.
Kunt u ons meer vertellen over uw bedrijf? Website link, etc? Vertel hen of dat u een handelsonderneming bent en verschillende klanten heeft in de Verenigde Staten, of vertel hen dat uw bedrijfsbeleid is om de eindklant niet te onthullen. Of negeer gewoon de vraag. Alle drie hebben ze voor mij gewerkt.
Zodra u begint met het krijgen van offertes, pit de bedrijven tegen elkaar aan. Neem uw laagste prijsopgave en knip het met 10-20% – vertel de andere fabrieken dan dat u een prijsopgave van een Chinese fabriek voor dat nummer hebt. Vraag of ze het kunnen verslaan.

Als je een marge van 65% niet haalt, is het niet de moeite waard om het project voort te zetten. Uw marge wordt opgegeten door reclame, voldoening en andere kosten. Bereken uw marge als volgt:

(verkoopprijs – kosten) / (verkoopprijs x 100 = Brutomarge %)

Voorbeeld: je denkt dat je iets kunt verkopen voor $100. Chinese fabriek vermeldt u $20 per eenheid.

[($100-20) / $100] x 100 = 80%

In dit geval ben je goed te gaan.

Opmerking: Bij het berekenen van de marge neig ik de kosten van vooraf bewerken te negeren. Voeg het toe aan uw opstartkosten en ontdek wat de terugbetaling is. Maak je geen zorgen, we zullen dit later nog eens doornemen.

Het moeilijkste deel is voorbij, dus we gaan hier even pauzeren. Voordat u de trekker op productie trekt, moeten we uw totale vereiste investering berekenen (we gaan bootstrap starten om het zo laag mogelijk te krijgen). Je moet eerst wat geld hebben om mee te beginnen – om wat geld te besparen, raad ik aan om te lezen dat ik je leer om Rich te zijn. Het is een snelle lezing die je leert hoe je een beetje geld weg kunt stoppen – hoe weinig je nu ook verdient.

Blijf op de hoogte van de volgende aflevering waar we uw afleveringsmagazijn opzetten (ze gaan u ook helpen de verzending naar de VS te coördineren zodat u niet met logistiek te maken krijgt, wat voor mij een compleet mysterie is). Ik zal u vertellen hoe u uw website te ontwerpen en bouwen, en begin met marketing – het krijgen van u bereid om achterover te leunen en geld te verzamelen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *