Het veranderen of verbeteren van je leven hoeft geen lang, frustrerend en moeizaam proces te zijn. Ik ben altijd op zoek naar de kleinste veranderingen die de grootste opbrengsten opleveren, en hieronder is mijn verzameling van snelle tips die je leven gemakkelijker, bevredigender, of gewoon minder van een pijn in de ezel kan maken.

Probeer er een of twee uit en vertel me hoe geweldig ze werkten.

Slapen aan de balie

Zack’s Not-So-Secret Lijst van eenvoudige manieren om het geluk, de productiviteit of de algemene awesomenheid te verhogen

1. Verwijder alles wat je de afgelopen 2 maanden niet gedragen hebt.

We weten allebei dat je echt alles wat je de afgelopen twee weken niet gedragen hebt moet doneren, maar ik zal je een beetje speling geven. Het gaat er niet om kleding weg te gooien die je haat – het gaat erom dat je dingen weggooit waar je niet van houdt. Het hebben van overtollige kleren die je nooit gaat dragen verstopt je kast, maakt besluitvorming moeilijker, en dient als een constante herinnering aan onvoltooide zaken. Neem twee uur uit je weekend, scheur alles uit je kast, zet het in een grote stapel en begin met sorteren. Ik geef je een vergoeding voor drie nostalgische T-shirts die je nooit meer zult dragen (fraternity Beer Pong Championship shirt, etc.).

Als je daarmee klaar bent, denk dan na over de diepe metafoor die je net hebt geleerd en pas deze toe op andere delen van je leven. Shed jezelf van activiteiten, TV shows, mensen, werk en andere verplichtingen die je niet liefheeft. Je zult je lichter voelen zonder een leven vol pluis, en je zult die leemtes snel opvullen met zinvolle dingen (je kunt van mij denken als een hedendaagse Mr. Miyagi, Daniel-san).

2. Als iets minder dan 2 minuten duurt, doe het dan onmiddellijk.

Dit is mijn favoriete manier om de persoonlijke productiviteit te verbeteren. Wanneer u een taak/obligatie tegenkomt die minder dan 2 minuten van uw tijd vergt, zoals het delen van deze post op Facebook (hint, hint), doe het nu gewoon. U zult versteld staan van hoezeer dit stress vermindert – zowel omdat u zich minder hoeft te herinneren als omdat u een hoger persoonlijk vermogen heeft.

3. Plan een diner met een groep van 5 of meer vrienden.

Eigenlijk is wetenschappelijk bewezen dat mensen die minstens één keer per week in groepen van 5 of meer maal per week eten gelukkiger zijn dan mensen die dat niet doen. Het plannen van een evenement levert meer rendement op dan alleen het evenement zelf – de anticipatie geeft je iets om naar uit te kijken. Het duurt minder dan 2 minuten om een e-mail te versturen, dus je moet dit meteen doen.

4. Doneer een donatie.

$5, $10, $50, $100. Wat u zich ook kunt veroorloven. Als je dit niet vaak doet, zul je verbaasd zijn over hoe geweldig het voelt. Ik raad u aan eerst de liefdadigheidsinstelling te controleren om te zien welk percentage van uw donatie het werkelijk tot het einde van de regel maakt – vs. dat het wordt opgegeten door grote salarissen, dure fondsenwervers, en algemene verspilling.

Als u wilt dat een onmiddellijke impact, geef $20 aan de volgende dakloze persoon die u ziet.

5. Oefening zeggend “nee”.

Ik had een vriend op de middelbare school, Taylor, die de kunst van het “nee” had geperfectioneerd. Als hij niets wilde doen, keek hij je in het gezicht en reageerde,”Ik schiet liever mezelf in het gezicht dan dat te doen.” Ik adviseer niet om een aanpak te proberen zonder een dik zuidelijk accent, dat de magische kracht heeft om onbeleefd commentaar te maken klinken hilarisch en acceptabel.

De meeste mensen die ik ken – mezelf inbegrepen – worden aangezet om dingen te doen die ze echt niet willen doen. Nee zeggen is’ nee’ zeggen is bevrijdend – stop met het geven van automatische’ ja’ antwoorden of, erger nog, het onvermijdelijke’ nee’ vertragen door tegen iemand te zeggen dat hij of zij zal terugkeren. Als je niet direct naar iets toe getrokken wordt, probeer dan een reactie als deze:”Ik heb plannen die dag, dus ik kan het niet maken. Als er iets verandert, zal ik u dat zeker laten weten.

6. Stop met het verzenden van geopende e-mails.

Vroeger stuurde ik e-mails die dingen zeiden als “is dat shirt beschikbaar in zwart, rood of blauw?” De andere persoon reageert met het antwoord en start zo de e-mailketen. Elimineer al deze overbodige onzin met een uitgebreidere e-mail waarin instructies worden gegeven voor de redelijke noodgevallen:”Ik ben op zoek naar een shirt in formaat medium. Mijn favoriete kleuren zijn zwart, rood en blauw – in die volgorde. Als een van deze personen in voorraad is, kunt u een bestelling aanmaken, antwoord met het ordernummer en uw telefoonaansluiting, en ik bel u vanavond met mijn creditcardnummer en verzendinformatie. Als er geen gegevens beschikbaar zijn, laat het me dan weten wat de geschatte doorlooptijd is en mail mij als het beschikbaar komt “BAM. Eén en klaar.

Met dit soort methoden kan ik twee geautomatiseerde bedrijven runnen en slechts enkele uren per week werken.

7. Gebruik zelfbesturingssoftware.

De meeste mensen verspillen een buitensporige hoeveelheid tijd planning van vergaderingen, diners, familiebijeenkomsten, data, conferentiegesprekken en andere evenementen. Self-scheduling software, zoals TimeTrade, is allemaal web-based en de meeste bieden gratis 30 dagen testen aan – ze stellen u in staat om delen van uw planning af te sluiten voor persoonlijke tijd, werk, enz. en uw vrienden/familie/blinde data kunnen kiezen voor beschikbare tijdslots. Dit elimineert alle back-and-forth van het zoeken naar een tijd die werkt voor u beiden, en heeft de toegevoegde bonus van het maken van je er echt belangrijk uitzien (je kunt overwegen andere spannende aspecten van je leven te overdrijven als een zelfplanning kalender volledig in tegenspraak is met je algemene imago). In het geval dat je een ondermaats sociaal leven leidt, zorg er dan voor dat je een heleboel nachten afsluit voordat je een volledig lege kalender naar een mogelijke datum stuurt.

Als je probeert om een groep bij elkaar te krijgen, zoals voor Tip #3, probeer dan een op peiling gebaseerde planningssoftware zoals Doodle. Zo kunt u een paar data kiezen en een groep mensen vragen welke datum het beste werkt.

8. Begin één dag per week rechts.

Vergeet niet hoeveel energie je op de middelbare school hebt gehad? Ja, ja, dat komt omdat je ouders je fatsoenlijk eten gekookt hebben, je hebt normale uren geslapen en je hebt je gezicht door de week niet gedronken (goed, niet zo vaak als nu, althans niet zo vaak als nu). Voeding en slaap zijn brandstof voor je lichaam – zet ruwe olie in je auto en zie hoe het loopt.

Probeer dit één dag per week te doen en je wordt weggeblazen over hoe geweldig je je voelt – je zult die dag meer gedaan krijgen dan de andere dagen samen:

Stap om 9:30 uur in bed en stel uw alarm voor 6:30 uur in – laat dan uw wekker of telefoon over de kamer staan zodat u wakker wordt. In de ochtend, gooi op sommige zweetjes en neem een stevige 15 minuten lopen (als het koud is, kijk dan de avond ervoor naar Rocky IV om te voorkomen dat zeuren). Eet drie eieren en heb koffie of thee als normaal – maar laat de toast, graan, suiker, sap en ander afval weg die u gewoonlijk in de ochtend consumeert. Hebben problemen om te slapen? Probeer 3mg melatonine een uur voor bed uit. Als u koffie uit een brandslang drinkt zoals ik, kan PharmaGABA u helpen om uw tanden uit uw schedel te slijpen.

Voor extra krediet, voeg een soort van gewichtheffen routine – ik ben gedeeltelijk aan kettlebells, maar dan weer, ik heb een kettlebell bedrijf.

9. Ken uw instrument.

Een mentor zei dit tegen mij en het bleef hangen. Het meest ongelooflijke hulpmiddel dat je ooit zult hebben is je lichaam en als je je effectiviteit wilt maximaliseren, moet je het goed leren kennen. De meeste mensen hebben een “productiviteitszone” – een periode van enkele uren per dag wanneer uw energieniveau op zijn hoogtepunt ligt (mijn is van 8:30 uur’s middags, geven of nemen). Ik vergeet de exacte statistieken, dus zal ik iets verzinnen: 9 van de 10 mensen in een Deense studie hebben een productiviteitstoename van 200% laten zien als ze tijdens de piekuren aan hun moeilijkste taken werkten.

Maar serieus, geef het een poging. Het werkt. Besteed uw energiezuinige zones aan dingen die u graag doet, zoals het bekijken van kattenvideo’s op YouTube of het denken over manieren om uw baas te doden.

10. Doe uw werk in volgorde van aflopende moeilijkheidsgraad.

Als u uw vrije dag begint met het oogsten van FarmVille-gewassen of het varen op Facebook om uw sociale leven te vergelijken met mensen die u nauwelijks kent, gaat deze naar u toe. Begin eerst met de moeilijkste taak. De meeste mensen beginnen met het openen van hun e-mail en reageren op nieuwe berichten. Het beantwoorden van e-mails is eenvoudig, en het is iets wat je moet doen, dus het moet worden achtergelaten voor periodes met weinig/geen energie. Pak je moeilijkste item eerst aan en je zult altijd worden beloond met een gemakkelijkere taak om volgende te doen.

Er is een extra bonus – als je maar één ding per dag gedaan krijgt, zoals ik meestal doe, heb je er eigenlijk wel iets voor te tonen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *